Jakie są trzy sposoby na wzmocnienie odporności w ciąży?

Ciąża to okres, w którym kobiecy organizm szaleje pod wieloma względami. Złapanie infekcji może oznaczać naprawdę nieprzyjemny okres, z którego bardzo trudno wyjść. Jak się przed tym uchronić?

Czy sen jest przereklamowany?

Trudno nie zacząć od odpowiedniej ilości snu. Jeśli nasz organizm będzie odpoczywał krócej niż osiem godzin na dobę, może się okazać, że nie będzie sobie w stanie poradzić sobie nawet z najdelikatniejszą infekcją. Jeśli w ciągu nocy budzi nas dziecko lub nie jesteśmy w stanie spać ze względu na trudy okresu ciąży, śpijmy również w ciągu dnia. To samo dotyczy wody. Organizm, który nie ma odpowiedniej ilości wody, będzie w słabej kondycji. Kobieta ciężarna powinna wypijać średnio dwa, trzy litry wody dziennie. Jeśli nie jesteśmy w stanie pić samej wody, dodajmy do niej czegoś. Jednak nie zastępujmy jej sokami. To ma być woda.

Czy zioła mogą nas w jakikolwiek sposób wesprzeć?

W ciąży należy uważać z ziołami, bo wbrew pozorom są to rzeczy bardzo silnie działające na organizm. Aby jednak wzmocnić swoją odporność, pamiętajmy o cebuli, czosnki i pysznym imbirze z miodem. Ograniczmy jednak herbatę i sok malinowy, które mogą powodować przedwczesne skurcze porodowe.